BREATHWALK

Breathwalk er gående meditasjon.

Her kombinerer vi pust, mantra og mudra med gange. Alle disse delene sammen gir en god treningsøkt til kropp og sinn, og hjernen får jobbet skikkelig under den korte gåturen. Dette er en perfekt måte å koble av samt stimulere hjernen på best mulig måte. Breathwalk er for alle, uansett form og fysikk.

En økt med Breathwalk har flere elementer i seg. Vi starter med noen enkle puste- og oppvarmingsøvelser for å få igang pust og kropp. Så starter vi selve Breathwalken hvor vi går en runde eller to rundt Nordbytjernet. Det er her vi kobler pust, mantra og mudra sammen med skrittene våre. Vi avslutter med noen uttøyningsøvelser samt en liten sansemeditasjon.
Det kan høres avansert ut med alle disse elementene, men etter noen runder så vil du se at dette etterhvert går av seg selv.

Praktisk informasjon
Sørg for at du har gode sko å gå i. Er du vant til å gå barfot, må du gjerne gjøre det, det gir bare en ekstra liten massasje samt pirring av nervene under bena og vil gjøre opplevelsen enda sterkere. Det kan være lurt å ha med en liten ryggsekk slik at du får hendene fri. Ta med en flaske vann og et lite underlag til å sitte på når vi mediterer (vi varierer mellom å stå, gå eller sitte).

Breathwalk kan du gjerne gjøre i både sol, regn eller snøvær, så se an været og ta evt med ekstra klær om det skulle behøves.

Sjekk kursoversikten for kommende kurs…